BIJBEL LEZEN

Gods oordeelswerk in de laatste dagen

Alle broeders en zusters die bekend zijn met de Bijbel weten dat er veel profetieën in de Bijbel zijn die voorspellen dat God in de laatste dagen zal komen om het oordeelswerk te doen. Zoals: “Want de tijd is gekomen dat het oordeel begint bij het huis van God” (1 Petrus 4:17). “Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel den Zoon gegeven” (Johannes 5:22). “En heeft Hem macht gegeven, ook gericht te houden, omdat Hij des mensen Zoon is” (Johannes 5:27). Sommige broeders en zusters zijn bang wanneer ze woord ‘oordeel’ horen en denken dat ''oordeel''' betekent het oordeelswerk om de verdorven mensen te veroordelen en te vernietigen. Is dat echt zo? Laten we eens kijken naar andere profetieën in verband met het oordeelswerk van God in de laatste dagen. “En als iemand mijn woorden hoort en ze niet gelooft, zal ik niet over hem oordelen: Want ik kwam niet naar de aarde om te oordelen, maar om de wereld te redden” (Johannes 12:47). Hieruit kunnen we opmaken dat Gods oordeel in de laatste dagen voornamelijk is om mensen te redden.God zegt: “Vandaag oordeelt God over, tuchtigt en veroordeelt Hij jullie, maar weet dat je veroordeling bedoeld is om jezelf te leren kennen. Veroordeling, vervloeking, oordeel, tuchtiging – deze zijn allemaal bedoeld om jezelf te leren kennen, zodat je gezindheid kan veranderen en zodat je bovendien je waarde mag kennen, en zien dat alle daden van God rechtvaardig zijn en in overeenstemming met Zijn gezindheid en wat er nodig is voor Zijn werk, dat Hij werkt volgens Zijn plan voor het heil van de mens, en dat Hij de rechtvaardige God is die de mens liefheeft, de mens redt, en over de mens oordeelt en hem tuchtigt. Als je alleen weet dat je een lage status hebt en dat je verdorven en ongehoorzaam bent, maar niet weet dat God Zijn heil wil openbaren door het oordeel en de tuchtiging die Hij je vandaag oplegt, dan kun je geen ervaring opdoen en ben je al helemaal niet in staat om voort te gaan. God is niet gekomen om te moorden of te vernietigen, maar om te oordelen, te vervloeken, te tuchtigen en te redden. Vóór het einde van Zijn managementplan van 6000 jaar — voordat Hij het einde van elke categorie mensen openbaart — is Gods werk op aarde ten behoeve van het heil. Het is allemaal bedoeld om degenen die Hem liefhebben volledig te vervolmaken en ze aan Zijn heerschappij te onderwerpen.” Uit Gods woorden kunnen we begrijpen dat Gods oordeelswerk is om ons te redden, omdat we nog steeds zonde bezitten die niet door onszelf kunnen verdwijnen of door onszelf kunnen worden gereinigd. Alleen wanneer God incarneert om onze verdorvenheid te oordelen en te zuiveren, kunnen we wat kennis van onze verdorven gezindheid kennen, op die manier kunnen we worden vervolmaakt. Alles wat God heeft gedaan is liefde en redding. Veel broeders en zusters die bekend zijn met de Bijbel, weten dat er meer dan tweehonderd passages zijn die ons vertellen dat God zou terugkomen en Zijn oordeel zou uitvoeren. Op welke manier zou wederkomst van Christus om aan mensen te verschijnen en om het oordeel uit te voeren? Dit wordt een vraag waaraan gelovigen het meest aandacht geven. Laten we verder om Christelijke film ‘Overwinningslied’ clip5 – Waarom de Heer terugkeert om het oordeelswerk te doen in de laatste dagen te kijken. Moge Gods zegen toewensen!  

Lees meer »

Hoe zal de Zoon des mensen verschijnen en werken?

Op het moment kunnen wij door middel van de televisie en het internet het nieuws over de verschillende rampen die plaatsvinden op aarde heel nauwlettend in de gaten houden. Er wordt door de verschillende mediakanalen vooral veel aandacht geschonken aan het nieuws rondom het coronavirus uit China. Ondertussen zijn er ook sommige mensen in Frankrijk, Australië, Japan, Amerika, Hongkong etc besmet met het coronavirus. Buiten dit virus om vinden er ook andere rampen plaats. Je kunt denken aan aardbevingen, overstromingen, droogtes, branden, hongersnoden en plagen vinden overal te wereld plaats. Oorlogen, geweld en terroristische aanslagen blijven maar plaatsvinden. zich angstig als zij met dit soort rampen voelen geconfronteerd. Ze zijn dan ook in de war. Waarom gebeuren er nu zoveel rampen? Wat is Gods wil achter deze rampen? Hoe moeten we Zijn wil zoeken achter deze rampen? Hoe zal de Zoon des mensen verschijnen en werken? 

Lees meer »

De slimheid van de Samaritaanse vrouw

Tweeduizend jaar geleden zei de Heer Jezus: “Bekeert u; want het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen” (Mattheüs 4:17). en beloofde: “En zie, Ik kom haastiglijk!” (Openbaring 22:7) Het verlangen en wachten van tweeduizend jaar op de terugkeer van Jezus.... Generaties lang hebben christenen intens verlangd naar de terugkomst van Jezus en de hele mensheid dorst naar de wederkomst van de Redder, zodat de mensheid kan worden gered. hoe kunnen we dan de Heer verwelkomen,om Gods redding van de laatste dagen te kunnen ontvangen? Wij geloven dat we het antwoord kunnen vinden in “het verhaal van de Samaritaanse vrouw”.

Lees meer »

De sleutel tot het bijwonen van het bruiloft van het Lam

Op een ochtend las ik de Bijbel met mijn nicht: “‘Laten we blij zijn en jubelen, laten we hem de eer geven! Want de bruiloft van het lam is gekomen en zijn bruid staat klaar. Zij mag zich kleden in zuiver, stralend ​linnen.’ Want dit ​linnen​ staat voor al het goede dat gedaan is door de ​heiligen. Toen zei hij tegen mij: ‘Schrijf op: “Gelukkig zijn zij die voor het bruiloftsmaal van het lam zijn uitgenodigd.”’ En hij vervolgde: ‘Wat God hier zegt, is betrouwbaar’” (Openbaring 19:7-9).

Lees meer »

Weet u wat het geloof in God is?

Ik geloof dat iedereen bekend is met onderwerp van ‘geloof in God’. Omdat nu meer en meer mensen in God geloven, maar medere gelovigen begrijpen niet wat echt geloof in God is. Sommige gelovigen zeggen: geloof in God is dat geloven en erkennen dat er een God is, ik erken dat de aarde en de hemel door God is geschapen en geloof dat God echt bestaat, is dit geen geloof in God? Sommigen zeggen dat ik vaak de bijbel lees, dat ik bid, vergader en het evangelie verspreid, is het geen echt geloof in God? Sommigen zeggen dat ik bekende hoofdstukken en zinnen in de Bijbel uit mijn hoofd leer, wie kan zeggen dat ik niet echt in God geloof? En sommigen zeggen dat ik iets opgeef, ik me uitput voor de Heer, en dat ik al vele jaren predik en het evangelie verspreid, dat ik ook vaak bezoek bij broeders en zusters ga, en hen ondersteun, is dit ook niet echt in God te geloven? Hebben we ooit dan gedacht of zulke meningen wel kloppen?

Lees meer »