Weet u wat het geloof in God is?

Gepubliceerd op 14 november 2020 om 20:06

Ik geloof dat iedereen bekend is met onderwerp van ‘geloof in God’. Omdat nu meer en meer mensen in God geloven, maar medere gelovigen begrijpen niet wat echt geloof in God is. Sommige gelovigen zeggen: geloof in God is dat geloven en erkennen dat er een God is, ik erken dat de aarde en de hemel door God is geschapen en geloof dat God echt bestaat, is dit geen geloof in God? Sommigen zeggen dat ik vaak de bijbel lees, dat ik bid, vergader en het evangelie verspreid, is het geen echt geloof in God? Sommigen zeggen dat ik bekende hoofdstukken en zinnen in de Bijbel uit mijn hoofd leer, wie kan zeggen dat ik niet echt in God geloof? En sommigen zeggen dat ik iets opgeef, ik me uitput voor de Heer, en dat ik al vele jaren predik en het evangelie verspreid, dat ik ook vaak bezoek bij broeders en zusters ga, en hen ondersteun, is dit ook niet echt in God te geloven? Hebben we ooit dan gedacht of zulke meningen wel kloppen?

 


Laten we kijken naar hoe de Heer Jezus heeft gezegd: Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: ‘Heer, ​Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, ‘hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?’ ‘En dan zal ik hun rechtuit zeggen: ‘Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!’” (Matt. 7: 21-23 ). Uit deze verzen zien we dat die mensen die het evangelie verspreiden, de zieken genezen, demonen uitwerpen, hoewel ze vaak bijeenkomst hebben, prediken, het evangelie verspreiden, en opgeven, uitputten voor de Heer, en ook veel lijden. Maar kende de Heer Jezus hen niet, integendeel, zei Hij dat ze slechte mensen zijn. Dit is helemaal niet hetzelfd als we bovenstaand denken. Eche geloof in God is niet gemakkelijk als we denken. Wat is dan echt geloof in God?

Ik heb een passage woord op internet: “Er zijn veel mensen die in God geloven, maar toch zijn er maar weinig die beseffen wat het geloof in God inhoudt en wat ze moeten doen om een mens naar Gods hart te zijn. Dit komt doordat, hoewel mensen wel het woord ‘God’ kennen en frases zoals ‘het werk van God’, zij God toch niet kennen – laat staan Zijn werk. Het is dan ook geen wonder dat iedereen die God niet kent een warrig geloof bezit. Mensen nemen het geloof in God niet serieus omdat geloven in God te onbekend en te vreemd voor ze is. Ze voldoen daardoor niet aan de eis van God. Met andere woorden: als mensen God en Zijn werk niet kennen, zijn ze niet geschikt om door God te worden gebruikt en kunnen ze nog veel minder aan de wens van God voldoen. ‘Geloof in God’ betekent geloven dat er een God is. Dit is het meest eenvoudige concept van het geloof in God. Geloven dat er een God is, is bovendien niet hetzelfde als oprecht in God geloven. Zoiets is eerder een simpele overtuiging waarmee religie sterk wordt geïmpliceerd. Oprecht geloof in God houdt in dat je het woord en werk van God ervaart op basis van een overtuiging dat God in alle dingen soeverein is. Daardoor word je bevrijd van je verdorven gezindheid, voldoe je aan de wens van God en leer je God kennen. Alleen door zo’n traject kan er worden gezegd dat je in God gelooft.” Uit deze woorden zien we dat we alleen maar God erkennen, zelfs we honderd procent in God geloven, is dit niet echt in God te geloven, is dit een religieus geloof. Geloof in God is op basis van het erkennen dat God alle dingen heeft gemaakt, om Gods woorden en werk te erveren, dan kunnen we bereiken om God te kennen. Als we alleen maar erkennen dat er een God is, en dat we het werk van God niet erveren, God niet kennen, God weerstaan en verraden, is zo’n geloof in God niet door God goedgekeurd, zal het veroordeeld door God, net zoals het geloof van vroegere farizeeers, dit alles is een feit. Dank aan God. We begrijpen door het communicatie wat echt geloof in God is . Het is erg belangrijk voor ons dat op de weg van het geloof in God te nemen. Dank aan God voor leiderschap.  Amen!

 

Wij bevelen meer aan u, klik dan op deze website: https://www.bible-nl.org/


Graag deel ik deze film met mijn broeders en zusters en ik hoop dat jullie erbij baat zouden kunnen krijgen, bekijk dan de Christelijke film 'Geloof in God' clip 6 - Wat betekent het ware geloof in God?

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.