Te vertrouwen op God

Gepubliceerd op 14 januari 2021 om 15:38

 

 

 

 

Als je tegenslagen of beproevingen ervaart, vergeet dan niet de bemoedigende Bijbel!

Al ging ik ook in een dal der schaduw des doods, ik zou geen kwaad vrezen, want Gij zijt met mij; Uw stok en Uw staf, die vertroosten mij

 

                                                                     - PSALMEN 23:4 

 

 

 

 

PSALMEN 23

Bijbeltekst van de dag – God is onze afhankelijkheid

 

Gedachten over het vers van vandaag …

 

Hoewel David zwak was in beproevingen en tegenspoed, vreesde hij niets omdat hij begreep dat God met hem zou zijn, ongeacht welke situatie. Jehovah God was op elk moment zijn vertrouwen, troost en hulp. In zijn jeugd versloeg hij Goliath door te vertrouwen op God; Toen Saul hem wilde doden, stapte hij met hulp van God het bos uit; Hij won altijd oorlogen met Gods kracht … David had Gods daden gezien en echt Zijn gezag en macht ervaren, dus kon hij God vaak prijzen.

God kon op dat moment bij David zijn, en Hij is ook altijd onze hulp en ondersteuning te allen tijde vandaag. Ondanks welke beproevingen of louteringen in het werkelijk leven, werk of interpersoonlijke relaties, zolang we spreken over onze werkelijke moeilijkheden tot God en Zijn hulp en leiding zoeken, zal Hij naar onze gebeden luisteren en ons in alles leiden. Daarom kunnen we echt ervaren dat God onze afhankelijkheid is. Ik zou graag een passage van Gods woorden willen delen, “Het is nu heel eenvoudig: kijk met je hart naar mij en je geest zal onmiddellijk sterk worden, je zult een weg hebben om in praktijk te brengen en ik zal elke stap van je leiden. Mijn woord zal op elk moment en in elke plaats aan je geopenbaard worden. Het maakt niet uit waar of wanneer, of hoe vijandig te omgeving is, ik zal het je duidelijk tonen en mijn hart zal aan jou geopenbaard worden als je met je hart naar mij kijkt.”

uit 'Online Bijbelstudie'

                                 

✼•┈┈┈┈•✼•┈┈┈┈•✼•┈┈┈┈•✼•┈┈┈┈•✼•┈┈┈┈•✼•┈┈┈┈•✼┈┈┈•✼

 

Vertrouwen op God om het geloof te hebben
Het belangrijk is dat we echt vertrouwen moeten hebben op God in ons geloof in God. Ongeacht welke moeilijkheden die we tot ons komen, kunnen we Gods daden zien als we God werkelijk vertrouwen hebben. Ongeacht of het klein probleem in het leven of verwaring in het geloof, moeten we vertrouwen hebben en Gods woorden geloven. Ik deel een passage Gods woord.
God zegt: “Het geloof van mensen is vereist voor wanneer iets met het blote oog niet kan worden gezien en je geloof is vereist voor wanneer je je eigen noties niet kunt loslaten. … Als je geen geloof hebt, kun je niet vervolmaakt worden en kun je Gods daden niet zien, laat staan Zijn almacht zien. Wanneer je geloof hebt en je Zijn handelingen kunt voelen in je praktische ervaring, zal God aan je verschijnen en zal Hij je van binnenuit verlichten en leiden. Zonder dat geloof zal God niet in staat zijn om dat te doen.

 

Beste broeders en zusters, laten we samen genieten van Christelijke muziek, ik geloof dat het je wat hulp zal brengen!

             

♬ .•*¨*•.¸¸ ♪.•*¨*•.¸¸♬.•*¨*•.¸¸♪.•*¨*•.¸¸ ♪.•*¨*•.¸¸♬.•*¨*•.¸¸♪.•*¨*•.¸¸♬

 

christelijke muziek ‘Het pad van succesvol geloof in God’ (Dutch subtitles)

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.