Bijbelse profetieën Christus de wederkomst

Gepubliceerd op 2 januari 2021 om 10:23
Bijbel

Bijbelse profetieën over de wederkomst van Christus

 

Want gelijk de bliksem, die van het ene einde onder den hemel bliksemt, tot het andere onder den hemel schijnt, alzo zal ook de Zoon des mensen wezen in Zijn dag.Maar eerst moet Hij veel lijden, en verworpen worden van dit geslacht.
(LUKAS 17:24-25)

Daarom, zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen.
( MATTHEÜS 24:44)

En buiten allen twijfel, de verborgenheid der godzaligheid is groot; God is geopenbaard in het vlees, is gerechtvaardigd in den Geest, is gezien van de engelen, is gepredikt onder de heidenen, is geloofd in de wereld, is opgenomen in heerlijkheid.

(1 TIMÓTHEÜS 3:16)

 

Noot van de redacteur: uit deze verzen kunnen we weten dat de Heer in de laatste dagen zal afdalen als de Zoon des mensen zoals de bliksem. Als het gaat om de bliksem, verwijst het naar een geweldig licht, het ware licht, en verwijst het ook naar Gods woord. Dat wil zeggen, wanneer de Heer naar de aarde komt om te uiten en te spreken in de laatste dagen, is wanneer het grote licht voortkomt. En dit toont ook aan dat het imminente werk van de teruggekeerde Heer Jezus zich snel als bliksem over de wereld zal verspreiden. Zoals ons bekend is, was het werk dat de Heer Jezus deed in het Tijdperk van Genade het werk van het zaaien van zaden, en wanneer Hij in de laatste dagen terugkomt, zal Hij het oogstwerk doen, dat is het werk om dit oude tijdperk te beëindigen. Dit werk zal in zeer korte tijd worden voltooid en zal niet gedurende tweeduizend jaar duren, zoals het werk in het Tijdperk van Genade. Dus, we moeten waakzaam zijn. Op het moment dat God het werk doet om het oude tijdperk in de laatste dagen te beëindigen, als we de terugkeer van de Heer willen verwelkomen en opgenomen willen worden in het koninkrijk van de hemel, is het uiterst cruciaal voor ons om de uitspraken en woorden van de teruggekeerde Heer te zoeken, dat is, de woorden van de Heilige Geest aan de kerken. Alleen door dit te doen kunnen we de voetafdrukken van God nauwlettend volgen en terugkeren naar God.

Bron van het artikel: Online Bijbelstudie

══════════❀.❋.❀══════❀.❋.❀══════❀.❋.❀═══════ 

 

Willen jullie de woorden van de Heilige Geest in het hier en nu horen, zodat je de de voetstappen van het Lam zult kunnen volgen? Hoe kunnen wij Gods stem herkennen? Laten we samen naar de Christelijke film ‘Kloppen aan de deur’ Hoe christenen de terugkeer van de Heer Jezus verwelkomden

 

 

Christelijke film 'Kloppen aan de deur' − Hoe de wijze maagden de terugkeer van de Heer verwelkomen

De Heer Jezus profeteerde: “En ter middernacht geschiedde een geroep: Ziet, de bruidegom komt, gaat uit hem tegemoet!” (MATTHEÜS 25: 6). “Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.” (OPENBARING

3: 20). Tweeduizend jaar lang hebben gelovigen in de Heer aandachtig gewacht tot de Heer bij hen zou aankloppen, dus hoe zal Hij bij de mensheid aankloppen als Hij eenmaal terugkeert? Yang Aiguang, hoofdrolspeler in de film, gelooft al tientallen jaren in de Heer en heeft altijd enthousiast gewerkt en gepredikt. Ze ervaart een aantal wendingen in afwachting van de komst van de Heer, maar uiteindelijk verdwijnt de mist en eindelijk begrijpt ze hoe de Heer bij Zijn terugkeer bij de mensen aanklopt, en hoe wij Hem dienen te verwelkomen …

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.