Gods oordeelswerk in de laatste dagen

Gepubliceerd op 12 december 2020 om 21:38
1 Petrus 4:17

Alle broeders en zusters die bekend zijn met de Bijbel weten dat er veel profetieën in de Bijbel zijn die voorspellen dat God in de laatste dagen zal komen om het oordeelswerk te doen. Zoals: “Want de tijd is gekomen dat het oordeel begint bij het huis van God” (1 Petrus 4:17). “Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel den Zoon gegeven” (Johannes 5:22). “En heeft Hem macht gegeven, ook gericht te houden, omdat Hij des mensen Zoon is” (Johannes 5:27). Sommige broeders en zusters zijn bang wanneer ze woord ‘oordeel’ horen en denken dat ''oordeel''' betekent het oordeelswerk om de verdorven mensen te veroordelen en te vernietigen. Is dat echt zo? Laten we eens kijken naar andere profetieën in verband met het oordeelswerk van God in de laatste dagen. “En als iemand mijn woorden hoort en ze niet gelooft, zal ik niet over hem oordelen: Want ik kwam niet naar de aarde om te oordelen, maar om de wereld te redden” (Johannes 12:47). Hieruit kunnen we opmaken dat Gods oordeel in de laatste dagen voornamelijk is om mensen te redden.
God zegt: “Vandaag oordeelt God over, tuchtigt en veroordeelt Hij jullie, maar weet dat je veroordeling bedoeld is om jezelf te leren kennen. Veroordeling, vervloeking, oordeel, tuchtiging – deze zijn allemaal bedoeld om jezelf te leren kennen, zodat je gezindheid kan veranderen en zodat je bovendien je waarde mag kennen, en zien dat alle daden van God rechtvaardig zijn en in overeenstemming met Zijn gezindheid en wat er nodig is voor Zijn werk, dat Hij werkt volgens Zijn plan voor het heil van de mens, en dat Hij de rechtvaardige God is die de mens liefheeft, de mens redt, en over de mens oordeelt en hem tuchtigt. Als je alleen weet dat je een lage status hebt en dat je verdorven en ongehoorzaam bent, maar niet weet dat God Zijn heil wil openbaren door het oordeel en de tuchtiging die Hij je vandaag oplegt, dan kun je geen ervaring opdoen en ben je al helemaal niet in staat om voort te gaan. God is niet gekomen om te moorden of te vernietigen, maar om te oordelen, te vervloeken, te tuchtigen en te redden. Vóór het einde van Zijn managementplan van 6000 jaar — voordat Hij het einde van elke categorie mensen openbaart — is Gods werk op aarde ten behoeve van het heil. Het is allemaal bedoeld om degenen die Hem liefhebben volledig te vervolmaken en ze aan Zijn heerschappij te onderwerpen.” Uit Gods woorden kunnen we begrijpen dat Gods oordeelswerk is om ons te redden, omdat we nog steeds zonde bezitten die niet door onszelf kunnen verdwijnen of door onszelf kunnen worden gereinigd. Alleen wanneer God incarneert om onze verdorvenheid te oordelen en te zuiveren, kunnen we wat kennis van onze verdorven gezindheid kennen, op die manier kunnen we worden vervolmaakt. Alles wat God heeft gedaan is liefde en redding. Veel broeders en zusters die bekend zijn met de Bijbel, weten dat er meer dan tweehonderd passages zijn die ons vertellen dat God zou terugkomen en Zijn oordeel zou uitvoeren. Op welke manier zou wederkomst van Christus om aan mensen te verschijnen en om het oordeel uit te voeren? Dit wordt een vraag waaraan gelovigen het meest aandacht geven. Laten we verder om Christelijke film ‘Overwinningslied’ clip5 – Waarom de Heer terugkeert om het oordeelswerk te doen in de laatste dagen te kijken. Moge Gods zegen toewensen!  

 


Christelijke film ‘Overwinningslied’ clip5 – Waarom de Heer terugkeert om het oordeelswerk te doen in de laatste dagen (Nederlandse ondertitels)

Veel mensen denken dat onze zonden al vergeven zijn en dat we de redding bereikten toen we ons geloof in de Heer betuigden, dus waarom voert de Heer ons niet meteen naar het hemelse koninkrijk? Waarom moet Hij de mensheid nog steeds oordelen en reinigen? Betekent het oordeel van God over de mensheid in de laatste dagen de zuivering en verlossing of juist de veroordeling en vernietiging van de mensheid? Deze videoclip zal je de geheimen onthullen.

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.