Bijbeltekst plaatjes – Mattheüs 7:21

Gepubliceerd op 25 december 2020 om 22:54

Bijbeltekst van de dag

 

Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.

                                                                                                                                              –MATTHEÜS 7:21

Gedachten over het vers van vandaag …

 

 

Broeders en zusters, zullen we vandaag een vraag discusseren — Kunnen mensen naar het koninkrijk van de hemel gaan die in de Heer geloven?

 

De Heer Jezus heeft het Tijdperk van Genade geopend met de barmhartige en liefhebbende gezindheid. Hij genas de zieken, wierp demonen uit, liet verlamden weer lopen, gaf blinden het zicht terug, genas de melaatsen en kan een dode man opwekken, enzovoort. De Heer Jezus heeft vele genade en zegeningen aan de mensen gegeven. We hebben inderdaad Gods lieflijke substantie gezien door Zijn werk en woorden en Zijn grote liefde voor ons ook gezien. Hij heeft het zegen van het binnengaan van het hemelse koninkrijk aan ons gegeven. Echter, omdat mensen van de bramhartigheid en liefde van de Heer hebben genoten, daarom denken ze dat zolang geloven in de Heer, dan ze het koninkrijk van de hemel kunnen binnengaaan. Maar ze negeren dat God heilige en rechtvaardige God is. Wie het koninkrijk van de hemel kan binnengaan, de Heer Jezus heeft zo gezegd: “Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is” (MATTHEÜS 7: 21). “En zeide: Voorwaar zeg Ik u: Indien gij u niet verandert, en wordt gelijk de kinderkens, zo zult gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins ingaan” (MATTHEÜS 18: 3). Uit de woorden van de Heer kunnen we zien dat alleen de wil van hemelse Vader te volgen, we het koninkrijk van de hemel kunnen binnengaan, als we niet gelijk de kinderkens worden, kunnen we dan niet hierbinnen. 

══════════❀.❋.❀══════❀.❋.❀══════❀.❋.❀═══════ 

Graag deel ik deze film met mijn broeders en zusters en ik hoop dat jullie erbij baat zouden kunnen krijgen, bekijk dan de Christelijke film Het enige pad om het hemelse koninkrijk binnen te gaan – ‘Ontwaken uit de Droom’ Clip 4 (Dutch Subtitles)

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.