De discussie- kunnen degenen die door geloof gered zijn het koninkrijk der hemelen binnen gaan?

Gepubliceerd op 5 juni 2020 om 02:01

De discussie- kunnen degenen die door geloof gered zijn het koninkrijk der hemelen binnen gaan?

Wat het binnengaan van het koninkrijk der hemelen binnen betreft, baseren veel broeders en zusters zich op dit vers: “Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden. Want met het hart gelooft men ter rechtvaardigheid en met den mond belijdt men ter zaligheid” (Romeinen 10:9-10). Ze denken dat ze zijn gerechtvaardigd door geloof, ze gered zijn door genade, zolang zij de naam van de Heer maar vasthouden, geloven dat de Heer Jezus onze Redder is, maar vaak bidden en vaak de Bijbel lezen; wij op die manier rechtstreeks in de Hemel opgenomen zouden kunnen worden. Is zo'n opvatting in overeenstemming met Gods wil? Heeft de Heer Jezus ooit gezegd dat degenen die door het geloof gered zijn het koninkrijk der hemelen binnen kunnen gaan? God zegt: “ … en opdat gij heilig zijt, dewijl Ik heilig ben” (Leviticus 11:45). “Je moet weten naar wat voor een soort mens ik verlang: de onreinen worden het koninkrijk niet binnengelaten, de onreinen mogen de heilige grond niet besmeuren. Al heb je misschien jarenlang veel werk verricht, als je uiteindelijk nog betreurenswaardig vies bent verdraagt de wet van de hemel jouw wens om binnen te komen in mijn koninkrijk niet! Vanaf de stichting van de wereld tot op heden heb ik nog nooit gemakkelijk toegang verschaft aan hen die bij mij in de gunst proberen te komen. Dit is een regel van de hemel, niemand kan deze regel overtreden!

Uit deze woorden kunnen we zien dat God heilig is. Zonder heiliging zal niemand de Heer zien. Hoewel we gered zijn door genade, zondigen wij nog steeds vaak en kunnen wij ons niet aan Gods geboden houden. We zijn dus gebonden en beperkt door de zonde. We kunnen ons nog steeds arrogant, hooghartig, egoïstisch en verachtelijk gedragen. Prestatiegericht, geldbelust, bedrieglijk en noem het allemaal maar op. Dit is de waarheid. Hoe kunnen wij dan mensen die vaak zondigen zoals wij ons gedragen het koninkrijk der hemelen binnen gaan? Misschien zullen sommige broeders en zusters zich hier om afvragen wat de betekenis is van “gered zijn door het geloof in de Heer”?De volgende keer gaan we hierover verder discussiëren. Welkom iedereen berichten achter te laten of communiceren met ons via Messenger.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb