profetieën waarin God in het geheim neerdaalt vóór de grote verdrukking

Gepubliceerd op 10 mei 2020 om 23:38

Hoe zullen de profetieën waarin God in het geheim neerdaalt vóór de grote verdrukking, worden vervuld? Neem dan contact...

Posted by Online Bijbelstudie on Thursday, April 9, 2020

Hoe zullen de profetieën waarin God in het geheim neerdaalt vóór de grote verdrukking, worden vervuld?

Door de bespreking van gisteren hebben wij het volgende begrepen: Er zijn profetieën in de bijbel waarin de Heer in de laatste dagen openlijk op de wolken afdaalt en er zijn ook profetieën waarin de Heer in het geheim afdaalt. Hoe moeten deze twee zeer verschillende voorspellingen worden vervuld? Vandaag bespreken wij eerst hoe de profetie van de geheime wederkomst van de Heer in vervulling gaat. De Heer Jezus voorspelde ooit: “Gij dan, zijt ook bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen” (LUKAS 12:40). “Want gelijk de bliksem, die van het ene einde onder den hemel bliksemt, tot het andere onder den hemel schijnt, alzo zal ook de Zoon des mensen wezen in Zijn dag. Maar eerst moet Hij veel lijden, en verworpen worden van dit geslacht” (LUKAS 17:24-25). Al deze voorspellingen hebben het over “de Mensenzoon” of “de Mensenzoon komt”. Deze frase “de Mensenzoon“ verwijst naar de Degene die bij een mens is geboren en gewone menselijkheid bezit. De Geest kan niet “de Mensenzoon“ worden genoemd. Bijvoorbeeld; Doordat Jehova Gods Geest is, kan Hij niet “de Mensenzoon” worden genoemd. Alleen de geïncarneerde God zal “de Mensenzoon” zijn. Vooral de profetieën vermelden: “Eerst moet Hij echter veel lijden en verworpen worden door dit mensengeslacht” Wij weten allemaal dat alleen wanneer Gods Woord vlees wordt en de Mensenzoon wordt, dat Hij dan door de mensen zal worden verworpen. De profetieën noemen “de Mensenzoon” en “de Mensenzoon komt”, verwijzen naar de komst van God in de laatste dagen door middel van incarnatie. De vleesgeworden God verschijnt aan ons, wij zien van de buitenkant niet dat Hij God is. Daarom zal het dus in het geheim zijn voor ons, maar Zijn essentie is wel goddelijk. Wij weten dat de profetie waarin de Heer in het geheim zal afdalen al is vervuld. Hoe zal de profetie waarin de Heer in het openbaar op de wolken zal verschijnen dan worden in vervulling gaan? Morgen zullen wij verder gaan om dit onderwerp met jullie te bespreken. Houdt het in de gaten.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb