Wat zijn de essentiële verschillen tussen de vleesgeworden God en degenen die door God worden gebruikt?

Gepubliceerd op 10 januari 2020 om 13:54

Wat zijn de essentiële verschillen tussen de vleesgeworden God en degenen die door God worden gebruikt? Iedereen weet...

Posted by Online Bijbelstudie on Friday, July 5, 2019

Iedereen weet dat Gods incarnatie in uiterlijke verschijning normale menselijkheid bezit en een gewoon en normaal mens is maar eigenlijk is Hij Gods Geest, verwezenlijkt in het vlees. Hij is in essentie goddelijk. Daarom kan Hij het werk van God Zelf doen en de waarheid, Gods gezindheid en de wil en eisen tegenover de mensheid altijd en overal uitdrukken. Hij kan over de mens oordelen en hem ontmaskeren en zelfs vervloeken, net zoals Hij de mens kan verlossen, zuiveren en redden. De profeten en apostelen zijn mensen die God gebruikt. Ze bezitten alleen normale menselijkheid, maar hebben niet Gods goddelijke essentie. Daarom kunnen ze alleen het werk van mensen doen. In Gods managementplan kunnen ze niets meer doen dan menselijke plichten vervullen. Geen van hen kan de waarheid uitdrukken, laat staan het werk van God Zelf doen. Laat staan dat ze het werk kunnen doen om nieuwe tijdperk openen en oude tijdperk te beëindigen. Hoewel hun communicaties begiftigd zijn met de verlichting en illuminatie van de Heilige Geest en in overeenstemming zijn met de waarheid, zijn ze niet de waarheid zelf, maar slechts een uitdrukking van hun begrip van en ervaring met Gods woord. Als we kijken naar de apostelen van het Tijdperk van Genade, was wat ze communiceerden, voornamelijk een uitdrukking van hun begrip van en ervaring met de woorden en het werk van de Heer Jezus Christus. Ze getuigden van het ervaren van Gods werk. Als we kijken naar de brieven van de apostelen, zien we dat ze duidelijk zijn geschreven door mensen. Het zijn verslagen van hun ervaringen en getuigenis. Geen woord van deze brieven bevat de waarheid die God uitdrukt. Geen woord van deze brieven bevat het gezag en de kracht van het woord van de Heer Jezus Christus. Zoals we kunnen zien, verschillen de woorden van de apostelen en die van de Heer Jezus Christus enorm. We kunnen ze niet in hetzelfde licht zien. Maar profeten zoals Jesaja en Daniël kunnen Gods woord spreken. Als de profeten Gods woord uitdrukken, doen ze dat alleen omdat God ze heeft opgedragen om Zijn woord over te brengen. De profeten kunnen Gods woord niet uitdrukken en daarbij Gods identiteit gebruiken. Ze kunnen niet spreken in de eerste persoon. Ook kunnen ze de waarheid niet naar goeddunken uitdrukken. Dat komt omdat ze gewoon mensen zijn die God gebruikt. Ze zijn zelf niet God. Ze brengen alleen Gods woord over en wat ze kunnen overbrengen, is heel beperkt. als de profeten Gods woord overbrengen, verklaren ze duidelijk dat ze het woord van God spreken. Het is niet hun eigen woord. Als de profeten Gods woord overbrachten, zeiden ze altijd zo sprak Jehova”, Jehova sprak tot mij en zei. Dit alles bewijst dat de profeten en de apostelen slechts mensen zijn die God gebruikt. Ze zijn geen incarnaties van God. Gods incarnatie kan God worden genoemd, omdat Hij een goddelijke essentie heeft. De profeten en apostelen bezitten alleen menselijkheid. Ze hebben geen goddelijke essentie en kunnen daarom alleen als mensen worden beschouwd. Dat is het verschil in essentie tussen Gods incarnatie en de profeten en apostelen.

Er staat in een spiritueel boek: de vleesgeworden God is wezenlijk anders dan de mensen die door God worden gebruikt. De vleesgeworden God kan het werk van goddelijkheid verrichten, terwijl de mensen die door God worden gebruikt dat niet kunnen. Aan het begin van ieder tijdperk spreekt Gods Geest persoonlijk om het nieuwe tijdperk van start te laten gaan en de mens naar een nieuw begin te brengen. Wanneer Hij klaar is met spreken, betekent dit dat Gods werk binnen Zijn goddelijkheid klaar is. Daarna volgen alle mensen hen die door God gebruikt worden om hun levenservaring binnen te gaan.

Een mens die door God wordt gebruikt, is niet de vleesgeworden God en de vleesgeworden God is geen mens die door God wordt gebruikt. Hier is sprake van een wezenlijk verschil. ... De woorden van de vleesgeworden God luiden een nieuw tijdperk in, bieden leiding aan de gehele mensheid, onthullen mysteriën en wijzen de mens richting in een nieuw tijdperk. De verlichting die door de mens is verkregen is slechts eenvoudige praktijk of kennis. Deze kan niet de hele mensheid een nieuw tijdperk inleiden of het mysterie van God Zelf onthullen. God is immers God en de mens is mens. God heeft het wezen van God en de mens heeft het wezen van de mens. Als een mens de woorden die God heeft gesproken als eenvoudige verlichting door de Heilige Geest ziet en de woorden van de apostelen en profeten beschouwt als woorden die door God persoonlijk zijn gesproken, heeft de mens het bij het verkeerde eind.

 

uit 'Online Bijbelstudie'

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.