Heb jij de weg naar het eeuwige leven verkregen?

Gepubliceerd op 24 december 2019 om 14:55

Heb jij de weg naar het eeuwige leven verkregen? Vandaag heb ik in een groep gezien dat broeders en zusters het...

Posted by God is mijn Heer on Monday, December 23, 2019

Heb jij de weg naar het eeuwige leven verkregen?

 

Vandaag heb ik in een groep gezien dat broeders en zusters het onderwerp ‘het eeuwige leven’ aan het bespreken zijn. Broeder Peter zei: “De Heer Jezus heeft gezegd: ‘Maar zo wie gedronken zal hebben van het water, dat Ik hem geven zal, dien zal in eeuwigheid niet dorsten; maar het water, dat Ik hem zal geven, zal in hem worden een fontein van water, springende tot in het eeuwige leven’ (JOHANNES 4:14). De Heer Jezus Christus heeft de weg naar het eeuwige leven, en dat Hij die ons al lang geleden heeft gewezen. In de jaren dat wij in de Heer geloven zijn we onze zonden blijven opbiechten en hebben we steeds volgens Zijn leer berouw getoond, hebben we geleden en de prijs betaald om het evangelie van de Heer te verkondigen, hebben we Zijn kerken gehoed, hebben we het kruis gedragen om Hem te volgen, zijn we geduldig en verdraagzaam geweest jegens anderen en hebben we Zijn naam niet afgezworen wanneer rampspoed en vervolging ons overkwamen. We zijn in staat op het pad van de Heer te blijven, dus we hebben de weg naar het eeuwige leven al. Wanneer de Heer komt zal Hij ons meenemen naar boven naar het hemelse koninkrijk, waar we het eeuwige leven zullen hebben verdiend.”
Broeder Angola (Prediker) reageert: “Kunnen wij echt het eeuwige leven ontvangen als wij lijden doorstaan en ons uitputten voor de Heer? Denk er eens over na. Al kunnen we arbeid verrichten, werken, verloochenen, verbruiken, het kruis opnemen en de Heer volgen, toch kan niemand eigenlijk ontkennen dat we nog altijd gebonden en beheerst worden door de zonde en dat we de leer van de Heer vaak verraden en dingen doen die tegenstand bieden aan de Heer. Bijvoorbeeld: We liegen en bedriegen vaak om ons eigen belang, onze waardigheid of onze status te beschermen. Maar als onze eigen belangen geschonden worden, kibbelen we over de kleinste details en voelen we ons zelfs beledigd of zijn jaloers op anderen. Bij het preken en werken doen we vaak niet alles wat in onze macht ligt om de Heer te prijzen en getuigenis van Hem af te leggen, rekening te houden met Zijn last en onze broeders en zusters Gods wil te laten begrijpen. In plaats daarvan pronken we vaak en lopen we met onszelf te koop, proberen we onze broeders en zusters naar ons op te laten kijken en ons te laten bewonderen en proberen we anderen voor onszelf te brengen. En ook al geven we ons thuis en onze carrière op en verkondigen we het evangelie waar we maar kunnen, toch houden we vaak goed onze eigen arbeid bij om met de Heer te onderhandelen en een aandeel in de zegeningen van het hemelse koninkrijk veilig te stellen. Is dit niet de Heer gebruiken en bedriegen? Ook al huilen we vaak van ondraaglijke pijn wanneer we onze zonden aan de Heer opbiechten, toch zondigen we daarna vaak weer en leven we gevangen in een vicieuze cirkel van zonde en biecht en zijn we niet in staat de slavernij van de zonde te overwinnen. Blijven we zo niet in onze natuurlijke verdorven gesteldheid? De Heer Jezus zei: Jezus antwoordde hun: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Een iegelijk, die de zonde doet, is een dienstknecht der zonde. En de dienstknecht blijft niet eeuwiglijk in het huis, de zoon blijft er eeuwiglijk’ (JOHANNES 8:34-35). In de Bijbel staat: ‘Want de bezoldiging der zonde is de dood […]’ (ROMEINEN 6:23). God is heilig, en het is vuile en verdorven mensen verboden Zijn koninkrijk binnen te treden. Hoewel je aan de buitenkant ziet dat we dingen achter ons laten en moeite doen voor de Heer, blijven we slaven van de zonde en eindigen we uiteindelijk nog vernietigd en in vergetelheid. Hoe kunnen we dan zeggen dat we de weg naar het eeuwige leven verdiend hebben? Broeder Peter zei: Je hebt daar gelijk in. We leven inderdaad nog steeds vanuit een cyclus van het begaan van zonden en het belijden van zonden. Hebben wij echt nog geen eeuwig leven ontvangen? Nadat wij in de Heer gaan geloven, lezen wij Zijn woorden en volgen Zijn onderwijs. Waarom hebben wij de weg van het eeuwige leven dan nog niet ontvangen zodat wij werkelijk kunnen worden gezuiverd en daardoor zullen veranderen? Broeders en zusters; hoe denken jullie hierover? Hoe zal broeder Angola deze vraag beantwoorden? Laten wij dit onderwerp morgen verder gaan bespreken. Moge de Heer ons in de waarheid leiden om deze te begrijpen. Amen!

 

Online Bijbel lezen: Dagelijkse Bijbelstudie brengt je nieuwe verlichting en vult je spiritueel. 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb