Wat is Christus?

Gepubliceerd op 29 februari 2020 om 23:44

Wat is Christus? Door onze laatste communicatie hebben we geleerd hoe we de ware Christus kunnen onderscheiden van valse...

Posted by Online Bijbelstudie on Friday, January 31, 2020

Door onze laatste communicatie hebben we geleerd hoe we de ware Christus kunnen onderscheiden van valse christussen. Als we echter alleen de karakters van valse christussen kennen, maar niet weten wat Christus en Zijn substantie zijn, is het voor ons nog steeds niet eenvoudig om de Heer te verwelkomen. Wat is Christus dan precies? Laten we eerst twee passages uit geestelijke woorden lezen: De vleesgeworden God wordt Christus genoemd en dus wordt de Christus die de mensen de waarheid kan geven, God genoemd. Hier is niets buitensporigs aan, want Hij bezit het wezen van God en bezit Gods gezindheid en wijsheid in Zijn werk, die onbereikbaar zijn voor de mens. Degenen die zichzelf Christus noemen, maar het werk van God niet kunnen verrichten, zijn fraudeurs. Christus is niet slechts de manifestatie van God op aarde, maar ook, het specifieke vlees dat door God wordt aangenomen terwijl Hij Zijn werk onder de mens uitvoert en voltooit. Dit vlees is er geen dat zomaar door iedereen kan worden vervangen, maar één wat Gods werk op aarde adequaat kan verdragen, de gezindheid van God kan uitdrukken, God in voldoende mate kan vertegenwoordigen en de mens van leven kan voorzien.

De vleesgeworden God heet Christus, en Christus is het vlees aangekleed door de Geest van God. Dit vlees is als van geen ander mens van vlees. Dit verschil is er, omdat Christus niet van vlees en bloed is, maar de belichaming van de Geest is. Hij bezit zowel normale menselijkheid als volledige goddelijkheid. Geen mens bezit Zijn goddelijkheid. Zijn normale menselijkheid draagt al Zijn normale lijfelijke handelingen, terwijl Zijn goddelijkheid het werk van God Zelf uitvoert.

Aan de hand van deze woorden kunnen we begrijpen dat Christus het geïncarneerde vlees van Gods Geest is. Van buitenaf gezien, is Hij een gewone en normale persoon, maar bezit Hij de goddelijke substantie. Hij kan de waarheid overal en altijd uitdrukken om mensen te bevoorraden en te herderen. Dit is buiten menselijk bereik. Net zoals de Heer Jezus de geïncarneerde God was, was Hij Christus, die praktisch onder de mensen leefde en Zijn werk verrichtte om mensen en herders te leiden. Uiterlijk zag de Heer Jezus Christus er niet anders uit dan een gewoon persoon. Hij at, kleedde zich, leefde en liep gewoon heel normaal en had een scala aan emoties. Maar Hij bezat de goddelijke substantie, die niemand bezit. Dat wil zeggen, Christus heeft zowel een normale menselijkheid als de volledige goddelijkheid. Daarom kan Hij “Christus” worden genoemd.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb