De wijze maagden kunnen de ware Christus van valse mensen onderscheiden

Gepubliceerd op 18 januari 2020 om 23:49

De wijze maagden kunnen de ware Christus van valse mensen onderscheiden Goedenavond, broeders en zusters. Vorige week...

Posted by Online Bijbelstudie on Thursday, July 18, 2019

Goedenavond, broeders en zusters. Vorige week hebben we gepraat over Hoe de wijze maagden Gods stem onderscheiden’, en 4 belangrijke punten die we moeten beheersen om Gods stem in detail te onderscheiden. Het zijn belangrijke waarheden die we moeten begrijpen om de wederkomst van de Heer te verwelkomen.

Onlangs hebben enkele broeders en zusters contact met ons opgenomen over WhatsApp en gezegd: Veel kerken hebben het over de terugkeer van de Heer. Dat geldt ook voor onze kerk. Maar telkens als we erover spreken, blijft onze dominee gewoon zeggen: Er zullen valse profeten en valse christussen zijn. Doe voorzichtig. Laat je niet misleiden door hen ... Maar hij vertelde ons niet hoe we onderscheid konden maken tussen de ware Christus en valse christussen. Zijn preken lossen het probleem niet echt op. Kun je me alsjeblieft helpen?

Prijs de Heer. Het is echt een belangrijke kwestie. Andere broeders en zusters die de waarheid zoeken en liefhebben, willen het ook begrijpen. Als we weten hoe we onderscheid kunnen maken tussen de ware en valse christussen, zullen we in staat zijn om de Heer te verwelkomen wanneer Hij terugkomt. Vandaag, laten we gemeenschap De wijze maagd kan onderscheid maken tussen de ware Christus en valse christussen.

Ten eerste, pastors vragen ons om te waken tegen valse christussen en profeten, voornamelijk vanwege dit vers, “Alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet. Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden” (MATTHEÜS 24:23-24). Maar, hoe moeten we het correct begrijpen? De Heer zei dat er in de toekomst valse christussen en profeten zouden zijn en dat ze wonderen en tekenen zouden tonen. Het bewijst dat het belangrijkste kenmerk van valse christussen tekenen en wonderen gebruikt om mensen te misleiden. Dat wil zeggen, als sommige mensen tekenen en wonderen kunnen tonen en beweren God, Christus en de teruggekeerde Heer te zijn, zijn zij beslist valse Christussen. Dit is ongetwijfeld.

Laten we vervolgens enkele passages uit een spiritueel boek lezen om in details over de kenmerken van de ware Christus en valse christussen te weten.

De vleesgeworden God wordt Christus genoemd en dus wordt de Christus die de mensen de waarheid kan geven, God genoemd. Hier is niets buitensporigs aan, want Hij bezit het wezen van God en bezit Gods gezindheid en wijsheid in Zijn werk, die onbereikbaar zijn voor de mens. Degenen die zichzelf Christus noemen, maar het werk van God niet kunnen verrichten, zijn fraudeurs. De echte Christus is niet slechts de manifestatie van God op aarde, maar ook, het specifieke vlees dat door God wordt aangenomen terwijl Hij Zijn werk onder de mens uitvoert en voltooit. Dit vlees is er geen dat zomaar door iedereen kan worden vervangen, maar één wat Gods werk op aarde adequaat kan verdragen, de gezindheid van God kan uitdrukken, God in voldoende mate kan vertegenwoordigen en de mens van leven kan voorzien. Vroeg of laat zullen die valse christussen allemaal vallen, want hoewel ze beweren Christus te zijn, bezitten ze niets van het wezen van Christus. En dus zeg ik dat de authenticiteit van Christus niet door de mens kan worden gedefinieerd, maar wordt beantwoord en besloten door God Zelf.

Als er tegenwoordig iemand zou opstaan die tekenen en wonderen kan tonen, demonen kan uitwerpen, zieken kan genezen en vele wonderen kan verrichten en deze persoon beweert dat hij Jezus is die gekomen is, dan is er sprake van valse boze geesten die Jezus nabootsen. Vergeet dat niet! God doet hetzelfde werk niet nog een keer. Jezus fase van het werk is al voltooid en God zal die fase van het werk nooit opnieuw uitvoeren. Gods werk is onverenigbaar met de opvattingen van de mens; het Oude Testament voorspelde bijvoorbeeld de komst van een Messias, maar het bleek dat Jezus kwam, dus zou het niet kloppen dat er weer een andere Messias komt. Jezus is al een keer gekomen en het zou niet kloppen als Jezus deze keer weer kwam. Elk tijdperk heeft een eigen naam en elke naam wordt gekenmerkt door het tijdperk. Volgens de opvattingen van de mens moet God altijd tekenen en wonderen laten zien, moet Hij altijd de zieken genezen en demonen uitwerpen, en moet Hij altijd net zoals Jezus zijn, maar deze keer is God helemaal niet zo. Als God in de laatste dagen nog steeds tekenen en wonderen toonde en nog steeds demonen uitwierp en de zieken genas – als Hij precies hetzelfde als Jezus deed – dan zou God hetzelfde werk herhalen en zou het werk van Jezus geen betekenis of waarde hebben. God voert dus één fase van het werk uit in elk tijdperk. Zodra één fase van Zijn werk is voltooid, wordt die al spoedig nagebootst door boze geesten. Nadat Satan God op de voet gaat volgen, stapt God over op een andere methode. Zodra God een fase van Zijn werk heeft voltooid, wordt die nagebootst door boze geesten. Jullie moeten dit duidelijk inzien. Behalve Christus ontberen allen die onterecht claimen Christus te zijn Zijn eigenschappen. Wanneer de arrogantie en zelfverheerlijkende gezindheid van de valse Christussen hiermee wordt vergeleken, wordt het duidelijk wat voor vlees waarlijk Christus is. Hoe onechter zij zijn, hoe meer de valse Christussen opscheppen, en hoe kundiger zij zijn in het tonen van tekenen en het verrichten van wonderen om de mens te misleiden. Valse Christussen hebben geen eigenschappen van God; Christus is niet besmet door een element dat aan een valse Christus toebehoort. God wordt alleen vlees om het werk van het vlees te volbrengen, niet alleen zodat de mens Hem kan zien. Integendeel, Hij laat Zijn werk Zijn identiteit bekrachtigen, en Zijn openbaring Zijn wezen bevestigen. Zijn wezen is niet ongegrond; Zijn identiteit werd niet door Zijn hand in beslag genomen; deze wordt door Zijn werk en Zijn wezen bepaald.

Deze woorden verklaren duidelijk de kenmerken van de ware Christus en valse christussen. De ware Christus is de verschijning van God, de geïncarneerde God. Hij heeft Gods substantie, kan de waarheid uitdrukken, ons de waarheid brengen, ons voorzien van leven, Gods werk voltooien en Gods gezindheid uitdrukken. Maar valse christussen kunnen alleen het werk imiteren dat God in het verleden heeft gedaan, tekenen en wonderen tonen om mensen te misleiden. Ze kunnen de waarheid niet uiten, noch de mens van leven voorzien. Trouwens, valse christussen pronken altijd met zichzelf, wat ze onthullen is een arrogante gezindheid en willen dat mensen Hem aanbidden en volgen.

Weet jij nu hoe je onderscheid kunt maken tussen de ware Christus en de valse christussen?

 

uit ‘Online Bijbelstudie | Facebook’

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.