Hoe kunnen we eerlijke mensen waar God houdt zijn?

Gepubliceerd op 3 december 2020 om 20:32

 

 

 

Bijbeltekst van de dag

 

De Heer Jezus zei: “Indien gij u niet verandert, en wordt gelijk de kinderkens, zo zult gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins ingaan” (Mattheüs 18:3).

 

Bijbelverzen

Gods koninkrijk heeft eerlijke mensen nodig

 

De Heer Jezus eist aan ons om het beeld van kind te worden. Wij kunnen eenvoudig en open zijn als een kind, zonder valsheid en vermomming. Wat we doen en zeggen, één is één en twee is twee. Niet liegen en niet God verdriegen. We vertellen tegen God uit ons hart. We moeten wijsheid bezitten voor eerlijke mensen. Zulke mensen zijn degenen waarvan God houdt en kunnen het koninkrijk van de hemel binnengaan.
God zegt: “Mijn koninkrijk heeft diegenen nodig die eerlijk zijn en niet hypocriet of bedrieglijk. Zijn de oprechte en eerlijke mensen in de wereld juist niet onpopulair? Ik ben precies het tegenovergestelde. Ik accepteer dat eerlijke mensen tot mij komen. Ik geniet van dit soort mensen, en ik heb zulke mensen dan ook nodig. Juist dit is mijn rechtvaardigheid.
Ten tweede moeten jullie weten dat God van eerlijke mensen houdt. God is vol getrouwheid, daarom zijn Zijn woorden altijd betrouwbaar. Bovendien zijn Zijn daden onberispelijk en onbetwistbaar. Daarom houdt God van wie absoluut eerlijk jegens Hem zijn. Eerlijkheid betekent je hart aan God geven, Hem nooit bedriegen, in alles open naar Hem zijn en de waarheid nooit verbergen.

De Heer Jezus zei dat eerlijke mensen het koninkrijk van de hemel kunnen binnengaan, maar hoe kunnen we eerlijke mensen zijn?

 

De Heer Jezus zei: “Indien gij u niet verandert, en wordt gelijk de kinderkens, zo zult gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins ingaan” (Mattheüs 18:3).
Ik geloof dat veel mensen bekend zijn met deze zin van de Heer. De Heer vertelde ons dat alleen eerlijke mensen het koninkrijk van de hemel kunnen binnengaan. Hoe kan het zo gemakkelijk als we eerlijkheid bereiken in het leven? ik geloof dat je twijfels door het kijken van deze filmclip worden opgelost.
De hoofdpersoon Cheng Nuo in de film is zowel christen als dokter van een ziekenhuis. Zij gaf aandacht aan eerlijke mensen te zijn in het leven. Ze vertelde eerlijk aan haar collega’s en vrienden. In een geschil tussen het ziekenhuis en de patiënt vertelde ze waarheid aan de familieleden van de patiënt. Haar gedrag is beïnvloed op de reputatie van het ziekenhuis, dan was ze door het ziekenhuisleiderschap ontslagen. Toen ze weer baan zocht, was ze gefrustreerd. Veel bedrijven weigerden om haar aan te nemen, omdat ze ooit werd ontslagen. Uiteindelijk werd ze gedwongen haar ervaring met ontslag te verbergen, dan heeft ze een baan gevonden. Op dit moment kreeg ze de schuld en was ze in de war. Ze wist duidelijk dat de Heer Jezus houdt van eerlijke mensen, alleen eerlijke mensen kunnen het hemelse koninkrijk binnengaan. Maar als het gaat over haar eigen belang, waarom liegt ze ? Later heeft ze iets meegemaakt. Door het lezen van Gods woorden en het communiceren met broeders en zusters, begreep ze eindelijk de wortels die ze loog en heeft ze ook de weg gevonden om eerlijk mens te zijn. "


 christelijke films  ‘De mensen van het hemelse koninkrijk’ clip 1 – Een christen toont eerlijk gedrag en ontvangt Gods zegen (Dutch subtitles)



Christen Cheng Nuo is arts. In haar dagelijks leven tracht ze een eerlijk persoon te zijn, in overeenstemming met de woorden van de Heer. Tijdens een onenigheid over de behandeling van een patiënt is ze zo eerlijk om aan de familieleden van de overleden patiënt te bekennen dat het ziekenhuis fouten heeft gemaakt. Dit heeft repercussies voor de reputatie van het ziekenhuis en onder het voorwendsel van medische wanpraktijken wordt ze door het ziekenhuis ontslagen. Door haar “ongunstige referenties” wordt Cheng Nuo herhaaldelijk afgewezen bij haar pogingen om een nieuwe baan te vinden. Ze voert een heftige strijd met zichzelf: omdat ze de waarheid vertelde, kan ze nu geen baan vinden, maar als ze de niet de waarheid vertelt, gaat ze in tegen het woord van God…. Hoe moet ze de woorden van de Heer volgen en een eerlijk persoon zijn? In haar zoektocht vindt ze uiteindelijk een manier om de waarheid trouw te blijven en een eerlijk mens te zijn, en onverwacht ontvangt ze daarbij de zegen van God…


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb