We Hoe moeten wachten de tweede komst van de Heer?

Gepubliceerd op 31 december 2020 om 19:55

Een gesprek tussen drie predikers onder een grote boom, ze bespreken hoe te kijken en wachten op de komst van de Heer. Je kunt even kijken welke mening meer is in lijn met Gods hart.

Yang Shoudao: “Hou’en, wat heb je de laatste tijd zoal gepredikt?”
Yang Hou’en: “O, ik heb de laatste tijd vooral gepredikt over kijken en wachten om de komst van de Heer te verwelkomen.”
Yang Shoudao: “Goed, kijken en wachten is heel belangrijk. Het evangelie van de Heer Jezus is verspreid naar de verste uithoeken van de aarde. De tekenen wijzen erop dat de tijd voor de terugkeer van de Heer al is gekomen. Dit is inderdaad de tijd om oplettend te zijn. We moeten continu kijken en wachten: de Heer kan ons op elk moment komen halen. Het lijkt erop dat ik de terugkeer van de Heer voor mijn dood kan verwelkomen.

Li Jiayin: “Ik heb de laatste tijd vaak nagedacht over hoe we moeten wachten om in overeenstemming te zijn met de wil van de Heer. En waar verwijst “kijken” eigenlijk naar?”

Yang Shoudao: “Mm, Jiayin, dat is een goede vraag. Hou’en, waarom zeg je niet wat jij denkt?”

Yang Hou’en: “Ik geloof dat kijken vooral verwijst naar veel bidden en de Bijbel lezen, hard werken en gematigdheid in alle dingen. Zoals in de Bijbel staat: “En nu, kinderkens, blijft in Hem; opdat, wanneer Hij zal geopenbaard zijn, wij vrijmoedigheid hebben, en wij van Hem niet beschaamd gemaakt worden in Zijn toekomst.” (1 Johannes 2:28) Alleen als we elke dag zo voorzichtig en onszelf indachtig zijn kunnen we zelfverzekerd tegenover de Heer staan als Hij komt. We houden tegenwoordig gebedssessies van 24 uur in de kerk om te waken. We hebben ook een uitkijktoren opgezet.Tenzij we zo kijken en wachten, worden we terzijde geworpen als de Heer komt.

Yang Shoudao: “Kijken en wachten verwijst vooral naar trouw zijn aan de naam van de Heer en de weg van de Heer. Dat is omdat er tijdens de laatste dagen gevaarlijke tijden zullen zijn. Veel mensen zullen meer van de wereld houden dan van de Heer en allerlei soorten ketterij zullen verschijnen. De Heer Jezus zei: “Alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet. Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden” (MATTHEÜS 24:23-24). Deze woorden laten ons zien dat de Heer ons vraagt om oplettend te zijn. Het belangrijkste is dat we ons moeten hoeden voor allerlei soorten ketterij voordat de Heer ons komt halen op een wolk. Dus als iemand tegen je zegt dat de Heer is teruggekeerd in het vlees, luister dan niet naar hen en geloof niet wat ze zeggen. We moeten de naam van de Heer en de weg van de Heer trouw blijven. Hoe kunnen we anders het hemelse koninkrijk binnengaan?”

Li Jiayin: “Oom, ik heb hier een andere mening over. Valse christussen zullen inderdaad verschijnen tijdens de laatste dagen. Maar deze valse christussen zullen verschijnen op hetzelfde moment dat de Heer terugkeert. Volgens jouw woorden van daarnet als we nooit luisteren naar nieuws van de komst van de Heer of dit niet geloven hoe kunnen we de Heer dan ontmoeten als Hij echt komt? In deze Bijbeltekst zegt de Heer dat we moeten differentiëren dat we ons niet moeten laten misleiden door valse christussen, maar dat we waakzaam moeten zijn om de terugkeer van de Heer te verwelkomen. Want de Heer Jezus zei: “En ter middernacht geschiedde een geroep: Ziet, de bruidegom komt, gaat uit hem tegemoet!” (MATTHEÜS 25:6) Ik denk dat we in deze late periode van de laatste dagen, als we mensen horen schreeuwen dat de bruidegom komt als mensen zeggen dat de Heer is teruggekeerd moeten luisteren naar de stem van de Heer als wijze maagden. Alleen dat is echt kijken en wachten. Alleen zo kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen.”

 

Graag deel ik deze film met mijn broeders en zusters en ik hoop dat jullie erbij baat zouden kunnen krijgen bekijk dan de Christelijke film  ‘WACHTEN’ Clip 1 - hoe moeten we aandachtig kijken en wachten op de tweede komst van de Heer?


 

══════════❀.❋.❀══════❀.❋.❀══════❀.❋.❀═══════ 

 

Hallo broeders en zusters, verlang je naar de wederkomst van de Heer Jezus? Hier wordt gezegd dat er een groep mensen is dat het bruiloftsfeest van het Lam al heeft bijgewoond. Weet je hoe ze de Heer verwelkomden? Zou je de Heer willen verwelkomen en het bruiloftsfeest van het Lam willen bijwonen? Hoe kunnen wij Gods stem herkennen? willen wij je de volgende hele christelijke film aanbevelen te kijken: ‘Kloppen aan de deur’ Hoe christenen de terugkeer van de Heer Jezus verwelkomden. 


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb