‘Het mysterie van de goddelijkheid’ Clip 3

Gepubliceerd op 29 oktober 2020 om 22:18

In de laatste dagen heeft Christus het mysterie van de incarnatie

Wat is de incarnatie? Deze waarheden begrijpen is voor ons heel belangrijk om de Heer te verwelkomen. Sinds ik in de Heer gelooft, wisten we dat de Heer Jezus de vleesgeworden God was "de Christus ". Maar we kunnen erover duidelijk uitleggen en voelen dat de incarnatie een mysterie is. Totdat ik een film bekeek ,begreep ik dat de incarnatie betekent dat God een mens wordt, het werk praktisch doet, de waarheid spreekt om mensen te redden. 

Beveel videoclips voor je aan: Christelijke film ‘Het mysterie van de goddelijkheid’ Clip 3 - Het mysterie van Gods incarnatie


“In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God” (JOHANNES 1:1).

“En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid” (JOHANNES 1:14).

“En buiten allen twijfel, de verborgenheid der godzaligheid is groot;
God is geopenbaard in het vlees …” (1 TIMÓTHEÜS 3:16).

God zegt: “De implicatie van Gods incarnatie is in feite dat God leeft en werkt in het vlees, dat God in Zijn ware essentie vlees wordt, mens wordt” (Het Woord verschijnt in het vlees).

In het Tijdperk van Genade werd God vlees en werd Hij de Heer Jezus die was gekomen om de mensheid te verlossen. De joodse farizeeërs beweerden echter dat de Heer Jezus een gewoon mens was. In de laatste dagen is God vlees geworden en is Hij Almachtige God geworden, die Zijn oordeelswerk komt doen. De dominees en ouderlingen van de religieuze wereld beweren ook dat Almachtige God een gewoon mens is, dus wat is hier aan de hand? Aan de buitenkant lijkt de vleesgeworden God een gewoon persoon. Maar binnen in Hem leeft de Geest van God. Hij is in staat de waarheid te verkondigen, de stem van God uit te drukken en Gods werk te doen. Dus is de vleesgeworden God een mens, of God Zelf?

Misschien vind je leuk: wederkomst van Christus

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.