Bijbelse profetieën van komst de Heer Jezus

Gepubliceerd op 19 december 2020 om 22:43

 

Bijbeltekst van de dag

 

De Heer Jezus profeteerde eens: “Gij dan, zijt ook bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen” (LUKAS 12:40).

 

 

 

Lucas 12-40

 

De rampen komen. Waarom hebben wij de Heer nog niet op de wolken terug zien komen? Vandaag de dag komen er veel rampen voor. Dat geeft aan dat de tekenen met betrekking tot de terugkomst van de Heer in vervulling zijn gegaan. De Heer is al teruggekeerd. Veel mensen vragen zich echter af of de Heer inderdaad al is teruggekeerd omwille van het feit dat zij Hem nog niet hebben gezien. Als Jezus inderdaad al is teruggekomen, hoe kan het dan dat wij Hem nog niet hebben gezien? In feite is de Heer al teruggekeerd. Alleen wij laten bij het wachten op Zijn terugkomt een belangrijke vraag buiten beschouwing. Dat houdt in dat wij een belangrijke profetie die over Zijn terugkomst gaat negeren. De Heer Jezus profeteerde eens: “Gij dan, zijt ook bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen” (LUKAS 12:40). “En rond middernacht werd er geroepen: ‘Kijk, de bruidegom komt; ga uit om hem te ontmoeten’” (MATTHEÜS 25:6). Deze profetieën geven aan dat de Heer bij Zijn geheime terugkomst op aarde, opnieuw zal incarneren. Dit zal in het geheim gebeuren en daar zullen wij op dat moment niets van weten. Als wij ons alleen aan de profetie over de terugkomst van Jezus publiekelijk op de wolken willen blijven vasthouden, maar de profetie over de geheime komst van de Heer niet willen accepteren; is dit niet naar de wil van de Heer. We zullen Zijn terugkomst missen als wij op die manier handelen. Het gevolg daaraan is, dat wij Hem ook niet kunnen verwelkomen. Laten wij kijken wat God hier verder over zegt: “Iedereen in het heelal die weet van de verlossing door Jezus de Redder heeft wanhopig verlangd naar de plotselinge komst van Jezus Christus, zodat deze woorden van Jezus, wanneer Hij op aarde is, in vervulling kunnen gaan: “Ik zal op dezelfde manier komen als ik ben gegaan.” De mens gelooft dat Jezus na de kruisiging en opstanding naar de hemel terugkeerde op een witte wolk en zijn plaats innam aan de rechterhand van de Allerhoogste. De mens stelt zich dat op eenzelfde manier voor: Jezus zal weer op een witte wolk (deze wolk verwijst naar de wolk waarop Jezus reed toen Hij naar de hemel terugkeerde) afdalen onder degenen die duizenden jaren wanhopig naar Hem hebben verlangd en dat Hij de gestalte zal hebben en de kleding zal dragen van de Joden. Nadat Hij onder de mensen is verschenen zal Hij hun voedsel geven en levend water voor hen laten stromen en Hij zal onder de mensen leven, vol genade en liefde, levend en echt. Enzovoorts. Toch is dit niet wat Jezus de Redder heeft gedaan; Hij heeft het tegenovergestelde gedaan van wat de mens zich heeft voorgesteld. Hij is niet afgedaald onder degenen die zozeer naar Zijn terugkeer hebben verlangd en Hij is niet rijdend op een witte wolk aan alle mensen verschenen. Hij is al aangekomen, maar de mens kent Hem niet en weet niet van Zijn komst. De mens kijkt slechts doelloos naar Hem uit, niet vermoedend dat Hij al op een witte wolk is afgedaald (de witte wolk die Zijn Geest, Zijn woorden en Zijn gezindheid in al haar aspecten en alles wat Hij is) en Hij is nu onder een groep mensen die Hij in de laatste dagen tot overwinnaars zal maken.” Uit Gods woorden kunnen wij duidelijk zien dat de Heer al op de witte wolken is teruggekeerd. De witte wolk verwijst naar Gods Geest, Gods woord, Gods gezindheid en alles wat God heeft en is. Hij heeft in deze laatste dagen vóór de rampspoed een groep overwinnaars gemaakt. Als wij niet zo snel mogelijk Zijn voetsporen volgen, zullen wij de kans verliezen om Hem te kunnen ontmoeten en zullen wij in de rampen vervallen.

✼•┈┈┈┈•✼•┈┈┈┈•✼•┈┈┈┈•✼•┈┈┈┈•✼•┈┈┈┈•✼•┈┈┈┈•✼┈┈┈•✼

Graag deel ik deze film met mijn broeders en zusters en ik hoop dat jullie erbij baat zouden kunnen krijgen, bekijk dan de Christelijke film ‘Verlangen’de Heer Jezus is al lang wedergekeerd | Nederlands gesproken

 

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb