leren ‘kijken en wachten’ om de terugkeer van de Heer te kunnen verwelkomen

Gepubliceerd op 6 mei 2020 om 22:18

Heeft u enig idee hoe we kunnen leren ‘kijken en wachten’ om de terugkeer van de Heer te kunnen verwelkomen? In ons...

Posted by Online Bijbelstudie on Saturday, November 2, 2019

Heeft u enig idee hoe we kunnen leren ‘kijken en wachten’ om de terugkeer van de Heer te kunnen verwelkomen?

 

In ons geloof is het heel belangrijk dat wij weten hoe wij de terugkeer van de Heer kunnen beamen en Hem kunnen verwelkomen. We bevinden ons nu op het einde van de laatste dagen. Kunnen wij de verschijning van de teruggekeerde Heer merken én het feest van het Lam bijwonen? Dit is de sleutel tot het binnengaan van het Hemelse Koninkrijk. Om de verschijning van de Heer te aanvaarden en verwelkomen, kunnen we veel kijken en wachten. Nu denken veel gelovigen dat ‘kijken en wachten’ betekend dat we de Bijbel vaak lezen, vaak tot God bidden, aan de Bijbel vasthouden en aan naam van God vasthouden. Dan zouden we dus niet verder hoeven te zoeken om Gods stem te horen en gewoon in het hemelse koninkrijk kunnen worden opgenomen wanneer de Heer terugkeert. Is dit ‘kijken en wachten’ in overeenstemming met Gods wil? De Heer Jezus zei duidelijk bij het kijken en wachten op de wederkomst van de Heer: “En ter middernacht geschiedde een geroep: Ziet, de bruidegom komt, gaat uit hem tegemoet!” (MATTHEÜS 25:6). “Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij” (OPENBARING 3:20). Er wordt ook 7 keren in de hoofdstukken 2-3 van het Bijbelboek Openbaringen vermeld over “Die oren heeft, die hore wat de Geest tot de Gemeenten zegt. [...]” (OPENBARING 2:7). Aan deze verzen kunnen we duidelijk zien dat de Heer aan de gemeenten zal spreken wanneer de Heer terugkomt. De Heer vraagt ons om als ‘wijze maagden’ te worden en aandachtig naar de stem van de Heer te luisteren en de woorden van de Heer te horen. Als we de stem van de Heer kunnen horen, dan kunnen we de Heer verwelkomen. Dit is het echte ‘kijken en wachten’. Wij zijn degenen die het feest van het Lam bijwonen en zijn verschenen voor Gods troon. Net zoals de Heer Jezus zei: “Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden” (MATTHEÜS 7:7). Het wordt duidelijker als we naar een spiritueel boek kijken. In dit boek staat: “Omdat we de voetafdrukken van God zoeken, behoren we op zoek te gaan naar Gods wil, naar Gods woorden, naar Zijn uitspraken – want overal waar er nieuwe woorden door God worden gesproken, daar is de stem van God, en overal waar de voetafdrukken van God zijn, daar zijn Gods daden. Overal waar de uitdrukking van God is, daar verschijnt God, en overal waar God verschijnt, daar bestaat de waarheid, de weg en het leven. In jullie zoektocht naar Gods voetafdrukken, hebben jullie de woorden “God is de waarheid, de weg en het leven” genegeerd. En zo, ook al ontvangen zij de waarheid, geloven veel mensen niet dat zij Gods voetafdrukken hebben gevonden, en erkennen zij al helemaal het verschijnen van God niet. Wat een grove vergissing!”

 

Uit deze woorden kunnen we concluderen dat God de waarheid, de weg en het leven is. De Enige die de waarheid kan openbaren is God. In het proces van ‘kijken en wachten’ op de wederkomst van Christus, moeten we ons dus niet slechts beperken tot het lezen van de Bijbel en bidden, om de naam van God hoog te houden, maar wat nog belangrijker is; actief zoeken naar Gods stem, een wijze maagd zijn, Gods stem herkennen uit Gods woorden en werk zodat wij de manifestatie van de Heer kunnen begroeten en de Gods redding van de laatste dagen kunnen verkrijgen.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb