Christelijke film ‘Pijnlijke herinneringen’ Clip 4

Gepubliceerd op 14 april 2020 om 23:14
Christelijke film ‘Pijnlijke herinneringen’ Clip 4 - Wat is precies het verband tussen gered zijn en het koninkrijk der hemelen binnengaan?

Wat is precies het verband tussen gered zijn en het koninkrijk der hemelen binnengaan? Veel mensen geloven dat door te geloven in de Heer Jezus hun zonden vergeven worden, dat ze gered worden door hun geloof. En bovendien dat mensen die eenmaal gered zijn, voor altijd gered zijn. En dat als de Heer terugkomt, ze kunnen worden opgenomen en het koninkrijk der hemelen binnengaan! Toch zei de Heer Jezus: “Niet iedereen die ‘Heer, Heer’ tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader” (Matteüs 7:21). Deze mensen die “Heer, Heer” roepen, zijn allemaal mensen die zijn gered door hun geloof in de Heer. Dus waarom kan dan niet ieder van hen het koninkrijk der hemelen binnengaan? Wat is hier aan de hand? Wat is precies het verband tussen gered worden en het koninkrijk der hemelen binnengaan? Online Bijbelstudie Sommige bijbelteksten zijn ontleend aan de Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap. www.debijbel.nl

Posted by Online Bijbelstudie on Thursday, April 9, 2020

Christelijke film ‘Pijnlijke herinneringen’ Clip 4 - Wat is precies het verband tussen gered zijn en het koninkrijk der hemelen binnengaan?

 

De hoofdrolspeler in deze film is een ouderling van een kerk. Tijdens een bijeenkomst liet hij broeders en zusters spreken over het verschil tussen de redding en het koninkrijk van de hemel. In de Bijbel staat: “Want met het hart gelooft men ter rechtvaardigheid en met den mond belijdt men ter zaligheid” (ROMEINEN 10:10). Hij dacht dat hij zeker het koninkrijk van de hemel kon betreden en beloond zou kunnen worden door de Heer, indien hij deze Bijbeltekst maar in de praktijk zou brengen. Tijdens het debat werd hij echter diep geraakt door deze woorden: Moeten wij luisteren naar de woorden van mensen of moeten wij luisteren naar Gods woorden bij het kunnen betreden van het koninkrijk van God. De Heer Jezus heeft nooit gezegd dat je als je door het geloof in Hem gered bent, je ook het koninkrijk der hemelen kunt binnengaan. Hij zei wel dat alleen degenen die de wil van de hemelse Vader volgen het koninkrijk der hemelen binnen kunnen gaan. Zijn woord is toch de waarheid?! In de Bijbel staat: “Jaagt den vrede na met allen, en de heiligmaking, zonder welke niemand den Heere zien zal” (HEBREEËN 12:14). Hoewel onze zonden zijn vergeven, bestaan onze zonden helaas nog wel. Wij zondigen nog steeds, waarmee wij God weerstaan. Hoe kunnen zulke mensen het koninkrijk van God binnengaan? De Heer is rechtvaardig en heilig. Staat de Heer toe dat mensen die vaak zondigen het hemels koninkrijk binnengaan? Hij zei: “ Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is. Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan? En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!” (MATTHEÜS 7:21-23). Deze mensen die “Heer, Heer” zeiden; zijn degenen die gered zijn door het geloof in de Heer. Waarom kunnen wij dan niet allemaal het koninkrijk van de hemel binnengaan? Deze vraag zou je tot nadenken kunnen brengen: Hierdoor begreep hij uiteindelijk de relatie tussen redding en het koninkrijk van de hemel kunnen betreden. Hij wist ook wat het echt betekent om Gods wil te kunnen volgen. Wat heeft er toe geleidt dat hij zo kon veranderen? ‘Pijnlijke herinneringen’ Clip 4 - Wat is precies het verband tussen gered zijn en het koninkrijk der hemelen binnengaan? wil ik graag met iedereen delen.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb