Hoe zich te ontdoen van de zondige natuur om het koninkrijk van God binnen te gaan?

Gepubliceerd op 25 januari 2020 om 12:49

Hoe zich te ontdoen van de zondige natuur om het koninkrijk van God binnen te gaan? Goede morgen, broeders en...

Posted by Online Bijbelstudie on Sunday, June 23, 2019

Hoe zich te ontdoen van de zondige natuur om het koninkrijk van God binnen te gaan?

Goede morgen, broeders en zusters.
Dank de Heer. Deze dagen hebben enkele broeders en zusters ons geschreven: “Nu weet ik dat we de verdorven aard niet kunnen oplossen door alleen maar onszelf te beheersen. Hoe kunnen we dan van onze zondige natuur afkomen en Gods koninkrijk betreden?”
Het is waar dat we de slavernij van de zonde niet kunnen afleggen door onszelf te beheersen. In feite profeteerde de Bijbel dat God het werk van oordeel en tuchtiging in de laatste dagen zou doen. Er zijn meer dan 200 verzen over, zoals: “Die Mij verwerpt, en Mijn woorden niet ontvangt, heeft, die hem oordeelt; het woord, dat Ik gesproken heb, dat zal hem oordelen ten laatsten dage” (JOHANNES 12:48). “Want het is de tijd, dat het oordeel beginne van het huis Gods; en indien het eerst van ons begint, welk zal het einde zijn dergenen, die het Evangelie van God ongehoorzaam zijn?” (1 PETRUS 4:17). Hoe beoordeelt en zuivert God de verdorvenheid van de mens?

Laten we een passage lezen en we zullen het begrijpen:“In de laatste dagen gebruikt Christus een verscheidenheid aan waarheden om de mens te onderwijzen, het wezen van de mens te ontmaskeren, en zijn woorden en daden te ontleden. Deze woorden omvatten verscheidene waarheden, zoals de plicht van de mens, hoe de mens God moet gehoorzamen, hoe de mens trouw moet zijn aan God, hoe de mens een normale menselijkheid moet naleven, alsook de wijsheid en de gezindheid van God, enzovoort. Deze woorden doelen allemaal op het wezen van de mens en zijn verdorven gezindheid. In het bijzonder die woorden die aan de kaak stellen hoe de mens God versmaadt, worden gesproken in verband met hoe de mens een belichaming van Satan is en een vijandelijke macht tegen God. Door het ondernemen van Zijn werk van oordeel, maakt God niet zonder meer de natuur van de mens duidelijk met slechts een paar woorden; over een langer tijdsbestek houdt Hij Zich bezig met ontmaskeren, behandelen en snoeien. Deze methoden van ontmaskering, behandelen en snoeien kunnen niet vervangen worden door gewone woorden, maar met de waarheid die de mens in het geheel niet bezit. Alleen dit soort methoden wordt beschouwd als oordeel; alleen door middel van dit soort oordeel kan de mens onderworpen worden en grondig overtuigd worden om zich aan God te onderwerpen, en daarenboven ware kennis van God te vergaren. Wat het werk van oordeel teweegbrengt is het begrip van de mens van het ware gezicht van God en de waarheid over zijn eigen opstandigheid. Door het werk van oordeel vergaart de mens veel begrip over de wil van God, over het doel van Gods werk, en over de mysteriën die onbegrijpelijk voor hem zijn. Het laat de mens ook zijn verdorven essentie herkennen en kennen en de wortels van zijn verdorvenheid, alsmede de afstotelijkheid van de mens ontdekken. Deze resultaten worden allemaal verkregen door het werk van oordeel, want de essentie van dit werk is eigenlijk het werk van het openleggen van de waarheid, de weg en het leven van God voor al degenen die geloof in Hem hebben. Dit werk is het werk van oordeel gedaan door God.”

We kunnen zien dat alleen als we Gods oordeel en tuchtiging accepteren, onze verdorven gezindheid kan worden gezuiverd en veranderd, en kan het probleem van de zonde van de wortel worden opgelost. Dit is de enige weg naar het hemelse koninkrijk.

uit ‘Online Bijbelstudie | Facebook’

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb